Město v mých vzpomínkách

22. května 2007 v 22:50 | Vaše Marcela |  Moje cestování
Ostrava
O tomto městě se pravilo ,že je černé,ocelové, průmyslové uhelné.Ostrava je spojená s uhlím a velkým průmyslem,ale má i svoji krásu a půvab
Nachází na severovýchodě České republiky, v Moravskoslezském kraji, nedaleko hranic s Polskem. Jedná se o největší průmyslovou aglomeraci ČR.
Před lety se na pět let stala Ostrava mým domovem a já měla možnost toto město poznat po všech stránkám. Docela brzo jsem si zvykla a Ostravu jsem si zamilovala a dodnes mám toto město ve svých vzpomínkách. Ostrava byla hodně ovlivněna a spojována s uhlím,ale je to krásné město a má svůje kouzlo.
Asi nejzajímavější část pro mě byla Ostrava Poruba kde jsem bydlela a pracovala.
Protékají zde čtyři řeky
Odra Ostravice, Opava i Lučina. Každá ze čtyř ostravských řek je jiná a jedinečná.
Tohle k Ostravě patří
A Taková krásná místa má Ostrava
Spolu s Ostravou jsem měla možnost poznat i okolí a zde mám asi nejzajímavější vzpomínku na výlety do nedalekých Beskyd.
Kdo by neznal Lysou horu. Na nejvyšší vrchol Moravskoslezských Beskyd (1323 metrů) takřka každodenně míří desítky turistů. Z ostrava se tam dostanete velice snadno nejdříve krátká cesta vláčkem a potom zvolit tu správnou trasu a vystoupat až na samý vrchol Lysé hory je to krásný zážitek a příjemná únava ,ale pozor i v letních měsících vás na vrcholu může překvapit sněhová přeháňka.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 babča babča | Web | 23. května 2007 v 12:57 | Reagovat

tak napsala jsi to moc krásně,víš ono se na nás Ostraváky dívalo vždy tak nějak z patra,protože si každý myslí že ostraváci když mají ty doly že jsou všíchni uhlobaroni,nebo že furt pracují,ano lidé z Ostravského kraje jsou zvyklí tvrdě pracovat,ale umí se i dobře pobavit,já sice bydlím od Ostravy asi tak 30 kilásků a když tam nutně musím,jsem z toho nervozní,je to samá lokalka autobus,trolejbus,smrad a spěchající lidé,ale to je asi ve všech městech,jezdím fakt jen pro to nejnutnější,protože není nad to bydlet na samotě u lesa

2 jajda jajda | Web | 24. května 2007 v 20:15 | Reagovat

já zírám, jaké hezké fotky se v tom ošklivém (podle mě) městě dají pořídit. Je fakt, že Poruba je o něco lepší než ten zbytek - možná se mi to zdá proto, že ji líp znám. Ostravaci su fajn lidi.

3 Hanka Hanka | 25. května 2007 v 20:08 | Reagovat

Zaujal mě článek i moc pěkné fotografie. Ostrava si zaslouží naši pozornost a ne přehlížení nebo posměch. Já se nedivím, že se podařilo nafotit krásná i zajímavá místa, v každém městě bychom našli krásy i nevzhledné objekty.

Vím, že v Ostravě je nedávno obnovený Slezskoostravský hrad. Zajímavá je Miniuni - napodobeniny známých světových staveb.

S dětmi je možné navštívit ZOO. Doly jsou už většinou historií - ve městě je Hornické muzeum s možností fárání do dolu. A to je určitě jen zlomek možností.

4 Marcela Marcela | 26. května 2007 v 11:48 | Reagovat

Souhlasím  Ostrava je krásná a spousta dalších měst je zajímavých Hornické ,muzeum je krásné sama jsem ho navštívila.

5 Lendys Lendys | Web | 5. června 2007 v 22:23 | Reagovat

Je pravda že když se člověk zbaví předsudků, v každém městě se potom najde něco krásného. Ostrava není výjimkou. Stačí se pozorně dívat a CHTÍT vidět to hezké

6 jo.jo jo.jo | Web | 25. června 2007 v 9:53 | Reagovat

krásné povídání a krásné fotografie...vše je jen o úhlu pohledu a ty se díváš tak, že objevuješ to hezké

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.

Aktuální články

Reklama

Děkuji za návštěvu a přijďte zas